משלוחים בכל הארץ והעולם!
הזמנות לסופ"ש מתקבלות עד חמישי ב10:00 | מינימום הזמנה 200 ש"ח
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזרתי משבועיים מטריפים בתוניסיה. בגופי אני פה, אבל עדיין בכלל לא מעכלת. זה היה מסע של הרבה שורשים והרבה אוכל, ושני אלה יחד יצרו לי בלב מקום גדול וגעגוע בלתי פוסק אל המקום הזה, שממנו באתי ועוד ודאי אשוב אליו.

נסעתי עם טיול מאורגן (שהיה הכל חוץ מ"מאורגן"). תרנו את הארץ לאורך חופיה ולרוחב שוקיה ומבוקר עד ערב הרגשתי את הלב שלי פועם חזק, כאילו הייתי במשך שבועיים על גלגל ענק שנתקע כשאני למעלה.

את סבתא יעקוטה שלי פגשתי בכל מיני מטבחים לאורך המסע הזה: בדרך לביזארת ראיתי אותה מייבשת פלפלים שמאוחר יותר ייטחנו לפפריקה או יהפכו לאריסה לימונית. בשבת בצהריים בג'רבה היא התיישבה בחזית הבית עם כוס קפה שחור ביד, מברכת את העוברים והשבים. יותר מאוחר, אחרי החמין, היא חתכה מלון ושטפה אפרסקים, ועל השולחן היו גם גרעינים שחורים ושקדים ירוקים. למחרת בבוקר סבתא שלי הייתה יוצאת אל הנמל, קונה שרשראות דגים ומטגנת לנו בעדינות ארוחת צהריים מוקדמת. בעיר תוניס ראיתי אותה שורפת פלפלים למשוואיה חריפה ובמטבח של ויקטור היא עמדה בשמלה פרחונית והסתכלה עליי.

ויקטור, יהודי מספאקס בעשור השביעי לחייו, עלה לארץ כשהיה צעיר, נתן לה "כיף" וחזר לספאקס. היום הוא חי על הציר שבין ספרד, צרפת ותוניס ומבשל להנאתו את כל הזיכרונות שנותרו לו מאמו.
קבענו שנכין יחד בריק, ואני, שכבר זללתי בכל רחבי תוניסיה קרוב ל-487 בריקים, הגעתי ללא ציפיות. ואז הוא הכין לי את זה, ולבי לא ידע את נפשו מרוב אושר. אני שונאת להגזים, אבל הבריק שלו, נכון לעכשיו, הוא הטוב ביותר שאכלתי. היו שם תפוח אדמה, וביצים קשות וביצים רכות ודג ואפילו קינמון. הוא גילה לי כמה סודות משפחתיים (כולל איך הוא פותח את האריסה שלו).

ואני מתרגשת, כי אני זוללת 3 בריקים בזה אחר זה, ומריחה את סבתא שלי.

ויש גם טיפ לאריכות ימים: ויקטור אומר שכדי למצות את הסגולות של הכורכום צריך לערבב אותו עם מעט פלפל שחור. אז על כל 100 גרם כורכום הוסיפו 1 כפית פלפל שחור גרוס, ערבבו והעבירו לצנצנת אטומה.

 

בריק משולש במילוי תפו"א, ביצה ודגים:

10 עלי בריק

4 תפ"וא גדולים

3 ביצים קשות

1 בצל מגורד בפומפיה

1 בצל ירוק קצוץ

3 שיני שום כתוש

פלפל שחור גרוס

מלח

כורכום

מעט קינמון

גרידה מחצי לימון

2 ביצים רכות

1 פילה דג ים

 

מבשלים את תפוחי האדמה במים עד לריכוך. מצננים ומועכים יחד עם הביצים בעזרת מזלג.

מוסיפים את הבצל המגורד, הבצל הירוק והשום.

מתבלים ומוסיפים את הביצים הרכות.

צולים את הדג במחבת עם מעט שמן זית ומפוררים לתוך הבלילה.

מערבבים היטב וממלאים את הבריק:

מקפלים את 2 צדדים של הבריק אל תוך האמצע כך שייוצר מעין מלבן. עכשיו מקפלים את 2 הצדדים האחרים לתך האמצע ליצירת ריבוע. במרכז הריבוע מניחים כך גדושה של מילוי, מקפלים למשולש ומהדקים בשפיץ.

מטגנים בשמן חצי עמוק עד להזהבה וזוללים בלי לספור קלוריות.

רוצים להפוך למשפחה?

אתם במקום הראשון בשבילנו, ולכן אנחנו אף פעם לא שולחים ספאם ולא מעבירים את המייל שלכם למישהו מבחוץ.

עוד מתוך חוברת המתכונים

מתכונים שעושים שמח בלב וכיף בבטן

הוסיפו לקופסא:

לחצו על הלב כדי להוסיף את הפריט

דילוג לתוכן